“Kursen gav mig en större översikt av och djupare förståelse för kommunikationsbranschens olika delar och arbetssätt.” - Tracy Kintu

 
fullsizeoutput_b85.jpg

FRÅN KOM. POPUP TILL BERGHS

Pilotkursen som genomfördes i Stockholm september 2018 engagerade över 20 ungdomar mellan 15 och 25 år med olika bakgrunder. Deltagare som avslutat kursen fick diplom och erbjöds delta i ett mentorskapsprogram under sex månader. 11 personer har tackat ja och blivit matchade med mentorer från Gullers Grupp. Syftet med mentorskapet är att ge individuell vägledning och ett bredare kontaktnät i branschen. Tre av deltagarna fick också stipendium till Berghs Intro kurs. Läs mer här.

Pilotkursen arrangerades i samarbete med Fryshuset i Skärholmen.

Deltagarna Ayda Malik och Eduardo Carvajal under workshopen.

Deltagarna Ayda Malik och Eduardo Carvajal under workshopen.

INNEHÅLL

Under fyra tillfällen gav kursen kunskaper inom PR, digital kommunikation och kommunikationsbranschen. Kursen avslutades med en workshop i koncept- och idéutveckling.

Föreläsaren Faduma Aden.

Föreläsaren Faduma Aden.

FÖRELÄSARE

Under pilotkursen föreläste bland annat socialentreprenören Faduma Aden, musikjournalisten Ametist Azordegan och Gullers Grupps Niklas Laninge, expert på beteendedesign.